...uvařeno s láskou

...uvařeno s láskou

DORT "PAPUČE "


Moje milovaná maminka slavila kulatiny a proto jsem ji nechtěla odbýt jen tak nějakým dárkem . Mimo dortu dostala i nádhernou koláž s fotek svých dětí a vnoučat. Tento dort už jsem pekla potřetí - dvakrát svým kolegyním v práci při jejich odchodu do důchodu. Poprvé to vlastně byla taková rychlá improvizace :-)
Už si ani nepamatuji co bylo impulzem- ale myslím, že jsem podobný dort asi tenkrát zahlédla někde v časopise.

Piškotové pláty:
rozpis na jeden plát(potřebovat jich budeme 4 ks )

6 ks vejce
7 polévkových lžic polohrubé mouky
3 polévkové lžíce cukr krystal

Žloutky vyšleháme s cukrem, přidáme mouku a nakonec lehce vmícháme sníh z bílků.
Směs rozetřeme na plech vyložený pečícím papírem zhruba o velikosti 40x20 cm.
Upečeme při 180 stupních cca 8 minut. Tímto způsobem si upečeme 4 pláty.
Necháme zcela vychladit a opatrně sloupneme z pečícího papíru.


Podle předem vytvořené šablony si vykrojíme požadovaný tvar ( na šablonu jsem použila A4 výkres)

 Krém:
500 g tvaroh ve vaničce
300 g bílý jogurt
cukr moučka - dle chuti

Jogurt z tvarohem si necháme přes noc vykapat přes utěrku a dochutíme cukrem.

Dále budeme potřebovat:
200 g marmeláda ( já použila domácí dýňovou)
200 g hořká čokoláda
150 g vlašské ořechy
různé cukrářské zdobení

Dort si slepíme krémem



Jako poslední vrtstvu použijeme zbytek krému + marmeládu


Obsypeme nastrouhanou čokoládou a nastrouhanými ořechy.
Ozdobíme cukrářskými kytičkami apod.









Žádné komentáře:

Okomentovat