...uvařeno s láskou

...uvařeno s láskou

SLANÉ PRECLÍKY Z KYNUTÉHO TĚSTA



Můj starší syn si v jedné malé pekárně skoro každý den kupuje slané preclíky a tak mě napadlo zkusit je napodobit doma. Recept jsem hledala různě  na internetu, ale žádný mě nijak zvláště nezaujal - proto tenhle můj je kombinací asi tří různých. Asi mají u syna úspěch, protože dnes byl viděn v kuchyni podezřele často a večer už jsem našla jen prázdný talíř bez preclíků.


500 g hladké špaldové mouky
250 ml mléko
60 g máslo
1 žloutek
1 lžička sůl
1 ks sušené droždí ( nebo 25 g čerstvého)

1 ks vejce- na potření preclíků
mák, sezam apod. - na posyp

Těsto si nechávám vymíchat a vykynout pekárnu na chleba- program příprava těsta.
Pokud pekárnu nevlastníme postupuje takto- droždí smícháme s trochou vlažného mléka a necháme asi 5 minut stát. Ve větší míse smícháme mouku se solí, přidáme rozpuštěné máslo, žloutek, zbytek vlažného mléka  a kvásek. Vypracujeme hladké pružné nelepící se těsto. Necháme cca  hodinu a půl nakynout.
Poté těsto rozdělíme cca na 20 ks a z každého vyvalíme tenkou dlouhou "šňůrku", s kterých spleteme preclíky.  


Preclíky skládáme na pečícím papírem vyložený plech a zakryjeme utěrkou. Necháme ještě asi 20 minut dokynout na teplém místě.
Každý preclík potřeme rozšlehaným vejcem a posypeme sezamem nebo mákem.


Pečeme v předehřáté troubě na 180 stupňů asi 15 minut dozlatova.
necháme zcela vychladnout.

Poznámka:
Jsou dva hlavní druhy preclíků - tvrdé a křupavé  a nadýchané a měkké.
Chcete-li mít preclíky tvrdé a křupavé, vynechte konečnou fázy kynutí po vytvarování preclíků.

Doba přípravy :  více jak 90 minut
Počet porcí : 20 ks








Žádné komentáře:

Okomentovat