...uvařeno s láskou

...uvařeno s láskou

CVRČKOVO KVÁSKOVÁNÍ




Kvásek- tohle slovo mě okouzlilo už před více jak rokem. Jenže zároveň mi to přišlo jako hrozná věda. Taky mám jednu (podotýkám naprosto úžasnou) kamarádku, která jde na vše, nebojím se napsat až vědecky( promiň Kači :-) ), a její slova jako fermentace, hydratace,autolýza mi prostě přišla z říše sci-fi. Navíc i časově mi to přišlo dost náročné. A ono to je v podstatě jen o dobrém rozplánování, protože samotná práce s chlebem se dá počítat na pětiminutovky a s lednicovým kynutím se nemusíte bát ani nenadálých komplikací kdy musíte odjet apod.
Když na mě na FB vyběhla nabídka na kurz kváskového pečení pořádaný ve vedlejší obci, byla to jasná výzva překonat svoje obavy a strach. Na skvělém kurzu pečení Gabči  Hradecké jsem navíc získala pětiletý žitný vranovský kvásek a s ním to pečení jde snad samo.
Kurz probíhal za příjemné atmosféry, bylo to vlastně takové povídání u dobrého čaje nebo  kávy s ochutnávkou kváskového pečiva a praktickou ukázkou zadělání těsta, hnětení a pokud je možnost chléb si i
upečete. Mimo už zmíněného kvásku dostanete skripta s recepty a přesnými postupy i informacemi o kváskovém pečivu. Na kurzu je možnost zakoupení autorské knihy Gábiny Hradecké :Domácí kváskové pečení, ošatky, lopaty na sázení a chlebousky na uskladnění pečiva.
Na jednu věc Vás ale musím upozornit :-) Jak jednou začnete péct z kvásku už nikdy se k droždí nevrátíte, pečivu se v obchodě budete obloukem vyhýbat a možná dopadnete i jako já, která vstane klidně i ve tři hodiny ráno si rozkvasit, aby mohla odpoledne po návratu z práce zadělat na chleba, bagety a nebo na něco sladkého k snídani.
Jsem ráda, že kváskování propadli  nejen moje věrné kamarádky, ale kvásek se šíří jako lavina i po naší malé dědince a "nakažených" je čím dál více a více.
Kváskové pečivo je navíc i zdravější a lépe stravitelnější. Vzniká totiž k přirozenému kvašení , dá se přirovnat ke kvašenému zelí , kvašení vína apod. Vydrží i déle než kvasnicový chléb.
Tak co, už jsem Vás přemluvila a dáte kvásku šanci jako já?


ODKAZ NA KURZY:  http://kurzypecenichleba.cz/


Fotogalerie mých prvních výtvorů :



                                                         HRADECKÝ CHLÉB







































                                                                       



                                                               ŽITNÁ CIHLA



    JOGURTOVÝ
         CHLÉB


KVÁSKOVÁ PIZZA


                 
                                                                          BAGETY


NÁŠ NEJOBLÍBENĚJŠÍ SE ZAKYSANOU SMETANOU





   
                                                 KVÁSKOVÉ BUCHTY S POVIDLÍM



                                                        KVÁSKOVÝ MAZANEC



                                                    ........S MEDVĚDÍM ČESNEKEM



                                              TOUSTOVÝ KVÁSKOVÝ CHLÉB




                              TRAKTOROVÝ PRO NAŠEHO MALÉHO TRAKTORISTU


2 komentáře:

  1. Katko a prosím, recept na chleba se zakysanou smetanou by nebyl?
    díky M.

    OdpovědětVymazat